Çka është kontrolli?

Kontrolli është proces i verifikimit dhe i rregullimit të aktiviteteve organizative me qëllim që perfomanca faktike të jetë në përputhje me standardet dhe objektivat e caktuara.

Kontrolli sipas H. Fayol-it, konsiston në verifikimin nëse çdo gjë kryhet në përputhje me planin e punës së hartuar, me instruksionet e përgatitura dhe me parimet e vendosura. Ai ka si objekt të zbulojë dobësit dhe gabimet me qëllim që t’i korigjojë dhe të parandalojë përsëritjen e tyre.

Nevoja për kontrollë- sipas Bobek Shuklev:

– Kontrolli e bën planin më efikas

– Kontrolli instalon dhunë (detyrim.imponim) në organizat që të zbatohen

aktivitetet (veprimtari) të parapara me plan

– Kontrolli e bën organizimin, fiktiv

– Kontolli e ndihmon vendimarjen

– Kontrolli eliminon haosin

– Kontrolli siguron realizimin e punëve në përputhshmëri me planin

 

 

Kontrolli strategjik: Ushtrohet nga menaxherët e nivelit të lartë dhe fusha e tij janë planet strategjike. (kontroll një herë 3-6 mujor apo një vit).

Kontrolli taktik: Kryhet nga menaxherët e nivelit të mesëm dhe fusha e përqëndrimit të tij janë zbatimi i planeve taktike. Mund të kryhet në çdo muaj.

Kontrolli operacional: është përgjegjësi e menaxherëve të nivelit të ulët të drejtimit. Fusha e kontrollit të tyre janë planet taktike. Ky kontroll bëhet në mënyrë të vazhdueshme çdo ditë.

 

Llojet e kontrollit:

Në varësi të kohës së kryerjes apo të stadeve të ciklit të prodhimit kur ai kryhet, kontrolli mund të klasifikohet në tre kategori:

Kontroll paraprak, kontroll i ndërmjetëm dhe kontroll përfundimtar.

Kontrolli paraprak: Fusha e këtij kontrolli janë burimet fizike, njerëzore, financiare dhe informative.

Kontrolli i ndërmjetëm: Ky kontroll ka në qëndër të tij proceset e transformimit, aktivitetet që kryhen gjatë shndërrmit të materialeve në produkte të gatshme.

 Kontrolli përfundimtar: Zakonisht merret me sasinë dhe cilësinë e produkteve të prodhuarapasi, pasi ka përfënduar cikli i prodhimit të tyre. (ky kontroll ndryshe quhet edhe kontrolli Feedback).

 

Procesi i Kontrollit: Për realizimin e tij ekziston një rrugë e përbashkët, e cila kalon nëpër disa faza-etapa:

  • Faza e parë – Vendosja e standardeve
  • Faza e dytë – Matja e performancës
  • Faza e tretë – Krahasimi i performancës me standardet
  • Faza e katërt – Vlerësimi dhe rregullimi i gjëndjes

 

Përmblodhi dhe përshtati ;

STUDENTET.MK

 

About Author