Një bateri e re litium-sulfur me një kapacitet ultra të lartë mund të çojë që makinat elektrikë të jenë në mënyrë drastike me çmim më të lirë, dhe në ruajtje të energjisë në rrjet elektrik.

Mahdokht Shaibani në Universitetin Monash në Melburn, Australi dhe kolegët e saj kanë zhvilluar një bateri me një kapacitet pesë herë më të lartë se ajo e baterive litium-jon. Bateria mban një efikasitet prej 99 përqind për më shumë se 200 cikle, dhe një version me madhësi smartphone do të ishte në gjendje të mbante një telefon të ngarkuar për pesë ditë.

Deri më tani, problemi me bateritë litium-sulfur ka qenë se aftësia e elektrodës së sulfurit është aq e madhe sa që ndahet mbi ciklet e karikimit dhe shkarkimit, dhe avantazhi i energjisë shpejt zhduket, thotë Shaibani. “Elektroda do të prishet dhe bateria do të vdesë shpejt”.

Kjo ndodh sepse elektroda e sulfurit zgjerohet dhe kontraktohet, me një ndryshim vëllimi prej rreth 78 përqind. Ndryshimi i vëllimit gjithashtu ndodh në elektrodat në bateritë e litium-jonit që fuqizojnë makina elektrike dhe smartphone, por është rreth tetë herë më i vogël.

Për të parandaluar shpërbërjen e elektrodave në baterinë e tyre litium-sulfur, studiuesit u dhanë grimcave të sulfurit më shumë hapësirë ​​për t’u zgjeruar dhe kontraktuar. Zakonisht, bateritë litium-sulfur kanë materiale të shtuara që lidhin grimcat së bashku brenda, kështu që bateria nuk plas pasi zgjerohet. Shaibani dhe ekipi i saj përdorën një sasi më të vogël të një materiali lidhës polimer në elektrodën e tyre, dhe krijuan më shumë struktura në hapësirë ​​midis grimcave të sulfurit.

Ky polimer krijon një seri urash midis grimcave, i cili balancon rezistencën e baterisë në plasaritje me aftësinë e saj për të shkarkuar një sasi të madhe të energjisë.

Shaibani thotë se kjo bateri litium-sulfur do të zvogëlonte në mënyrë drastike koston e baterive për makinat elektrike dhe ruajtjen e energjisë në rrjet sepse sulfuri është i bollshëm dhe jashtëzakonisht i lirë.

Sidoqoftë, bateritë litium-sulfur mund të përballen me probleme të ngjashme etike me bateritë litium-jon. Oksidet metalike në bateritë e jonit litium janë zakonisht nikel, kobalt ose mangan, të cilat janë të shtrenjta dhe zvogëlohen në dyqanet natyrore. Ato gjithashtu kanë probleme etike: një pjesë e konsiderueshme e kobaltit burohen nga minatorët e fëmijëve në Republikën Demokratike të Kongos, për shembull.

“Për të pasur energji shumë më të lirë dhe më shumë bateri etike, ne kemi nevojë për një sistem rrënjësisht të ri të ruajtjes së energjisë,” thotë Shaibani. Studiuesit do të testojnë më tej prototipet e baterive me qëllim që t’i prodhojnë ato në mënyrë komerciale në Australi në vitet e ardhshme.

Përgatiti dhe përshtati:

WWW.STUDENTET.MK

About Author