Nga aeroplanët e vegjël si Cessna tek avionët e mëdhenj me dy motorë si Airbus A380, të gjithë aeroplanët kërkojnë karburant për të funksionuar. Ashtu si makinat me djegie, ato djegin karburant për të krijuar fuqinë e nevojshme për të arritur dhe mbajtur një shpejtësi të sigurt fluturimi. Përderisa ka disa lloje të karburantit të aviacionit, megjithatë, shumica përbëhen nga vajguri. Pra, pse aeroplanët përdorin vajguri dhe jo benzinë të thjeshtë për karburant?
Vajguri ka një pikë ngrirjeje më të ulët se benzina, duke e bërë atë natyrisht të mbrojtur nga ngrirja në temperatura të të ftohta. Përveç një pike më të ulët të ngrirjes, vajguri ka një pikë ndezjeje më të lartë se benzina. Pika e ndezjes i referohet temperaturës në të cilën një kimikate ose substancë e djegshme ndizet dhe kthehet në avull. Me pikën më të lartë të ndezjes, vajguri ofron vlerësime më të larta të oktanit për të arritur fuqi dhe efikasitet më të madh kur krahasohet me homologun e tij të benzinës. Në fakt, kjo është arsyeja kryesore që karburanti i vajgurit përdoret në aeroplanë. Vajguri ka një vlerësim më të ulët të viskozitetit gjatë operimit të fluturimit sesa benzina, që do të thotë se është më i holluar me ujë dhe jo aq i trashë ose “gomik” sa benzina. Edhe në lartësi të mëdha me temperatura natyrisht të ftohta, vajguri ka viskozitet minimal, duke e lejuar atë të udhëtojë me lehtësi përmes motorit të aeroplanit dhe përbërësve të lidhur.
Duke marrë parasysh që aeroplanët e mëdhenj komercialë si 747 djegin afërsisht 1 gallon apo 3.7 litra karburant në sekondë, është e rëndësishme që linjat ajrore të marrin parasysh koston e karburantit. Lajmi i mirë është se vajguri është dukshëm më i lirë se benzina.
Përgatiti dhe përshtati:
WWW.STUDENTËT.MK